Contactgegevens
Mocht u na het lezen van deze Algemene Voorwaarden vragen, klachten of opmerkingen hebben, neem dan gerust schriftelijk of per e-mail contact met ons op:

Svenska Skyltcentralen AB
Mailbox 2321
SE-111 75
Stockholm, Zweden

Telefoon: +46 8 12 200 107
E-mail: info@signonline.be
BTW-nummer: SE556873346201

 

SAMENVATTING VAN ONZE KOOPVOORWAARDEN:

  • Om bij ons te kunnen bestellen dien je 18 jaar of ouder te zijn, of vóór het kopen toestemming hebben van ouder of voogd
  • Bij aankoop ga je akkoord met ons privacybeleid betreffende het bewaren en hanteren van persoonlijke gegevens
  • Bestellingen zijn bindend, en alle pogingen tot fraude of valse bestellingen worden bij de politie aangegeven
  • Als particulier heb je het recht om tot 14 dagen na ontvangst van het artikel van de aankoop af te zien. Kosten van de retourzending op naam van de koper. Bij eventuele waardevermindering van de goederen behouden wij het recht tot compensatie, voordat we binnen 14 dagen het aankoopbedrag terugstorten
  • Het herroepingsrecht is NIET van toepassing op de aankoop van op maat gemaakte, op maat bestelde producten of op bestellingen geplaatst door bedrijven.
  • Bij reclamatie van beschadigde goederen sturen we kosteloos een nieuw gelijkwaardig product of we geven het geld terug. Bij reclamatie staan wij voor alle verzendkosten.
  • Wij volgen de wettelijke garantie op ieder product. Deze houdt in dat een product datgene moet bieden wat jij als klant er bij normaal gebruik van mag verwachten.
  • We maken voorbehoud voor eventuele typefouten, uitverkochte artikelen en (kleur)afwijkingen ten gevolge van beeldschermkwaliteit.


VOLLEDIGE ALGEMENE VOORWAARDEN:

1. Definities

1.1. Algemene Voorwaarden: de onderhavige Algemene Voorwaarden.
1.2. Svenska Skyltcentralen AB: Algemene Voorwaarden Overeenkomst wordt aangegaan met Svenska Skyltcentralen AB, geregistreerd bij de Zweedse Kamer van Koophandel (Bolagsverket) met nummer SE556873346201
1.3. Website: de website van Svenska Skyltcentralen AB, te vinden onder de URL www.signonline.be en alle bijbehorende subdomeinen.
1.4. Klant: natuurlijke persoon of rechtspersoon die een overeenkomst met Svenska Skyltcentralen AB aangaat en/of zich op de website heeft geregistreerd.
1.5. Overeenkomst: iedere afspraak of overeenkomst tussen Svenska Skyltcentralen AB en Klant, van welke overeenkomst de Algemene Voorwaarden integraal onderdeel uitmaken.
1.6. Algemene Voorwaarden: de onderhavige Algemene Voorwaarden.


2. Toepasselijkheid
2.1. Op alle aanbiedingen, overeenkomsten en leveringen van Svenska Skyltcentralen AB zijn de Algemene Voorwaarden van toepassing, tenzij uitdrukkelijk schriftelijk anders is overeengekomen.
2.2. Indien Klant in zijn opdracht, bevestiging of mededeling inhoudende aanvaarding bepalingen of voorwaarden opneemt die afwijken van, of niet voorkomen in de Algemene Voorwaarden, zijn deze voor Svenska Skyltcentralen AB slechts bindend, indien en voor zover deze door Svenska Skyltcentralen AB uitdrukkelijk schriftelijk zijn aanvaard.
2.3. Voor het geval dat naast deze Algemene Voorwaarden tevens specifieke product- of dienstenvoorwaarden van toepassing zijn, zijn die voorwaarden ook van toepassing, maar kan de klant zich in geval van tegenstrijdige voorwaarden steeds beroepen op de toepasselijke bepaling die voor hem het meest gunstig is.


3. Totstandkoming Overeenkomst
3.1. De Overeenkomst komt tot stand op het moment van aanvaarding door de Klant van het aanbod en het voldoen aan de daarbij door Svenska Skyltcentralen AB gestelde voorwaarden.
3.2. Indien de klant het aanbod via elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt Svenska Skyltcentralen AB onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod. Zolang de ontvangst van deze aanvaarding niet is bevestigd, heeft de klant de mogelijkheid de overeenkomst te ontbinden.
3.3. Indien blijkt dat bij de aanvaarding of op andere wijze aangaan van de overeenkomst door de klant onjuiste gegevens zijn verstrekt, heeft Svenska Skyltcentralen AB het recht om pas aan haar verplichting te voldoen nadat de juiste gegevens zijn ontvangen.
3.4. Svenska Skyltcentralen AB kan zich binnen wettelijke kaders op de hoogte stellen of de klant aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, maar ook van alle feiten en factoren die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de overeenkomst. Indien Svenska Skyltcentralen AB bij dit onderzoek goede gronden heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigd om gemotiveerd een bestelling of aanvraag te weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden, zoals vooruitbetaling te verbinden.


4. Prijzen en verzendkosten
4.1. Alle op de website en in andere van Svenska Skyltcentralen AB afkomstige materialen vermelde prijzen zijn inclusief btw en, tenzij op de website anders vermeld, andere heffingen welke van overheidswege worden opgelegd.
4.2. Verzendkosten worden getoond bij het afrekenen tijdens het bestellen. Voor niet opgehaalde pakketten, pakketten die foutieve informatie bevatten of andere redenen waardoor een pakket niet bezorgt kan worden met daaropvolgend gevolg dat het wordt geretourneerd, wordt een bedrag van €29.90 in rekening gebracht.
4.3. De inhoud van de website is met de grootste zorgvuldigheid samengesteld. Svenska Skyltcentralen AB kan echter niet garanderen dat alle informatie op de website te allen tijde juist en volledig is. Alle prijzen en overige informatie op de website en in andere van Svenska Skyltcentralen AB afkomstige materialen zijn dan ook onder voorbehoud van kennelijke programmeer- en typefouten.
4.4. Svenska Skyltcentralen AB kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor (kleur)afwijkingen ten gevolge van beeldschermkwaliteit.


5. Betaling
5.1. De klant dient betalingen aan Svenska Skyltcentralen AB volgens de in de bestelprocedure en eventueel op de website aangegeven betaalmethoden te voldoen. Svenska Skyltcentralen AB is vrij in de keuze van het aanbieden van betaalmethoden en deze kunnen ook van tijd tot tijd wijzigen. In geval van betaling na levering kent de klant een betalingstermijn van 14 dagen ingaand op de dag na levering.


6. Uitvoering Overeenkomst
6.1. Zodra de bestelling door Svenska Skyltcentralen AB is ontvangen, stuurt Svenska Skyltcentralen AB de producten met inachtneming van het in lid 6.3. van dit Artikel gestelde zo spoedig mogelijk toe.
6.2. Svenska Skyltcentralen AB is gerechtigd derden in te schakelen bij het uitvoeren van de verplichtingen die voortvloeien uit de overeenkomst.
6.3. De levertermijn bedraagt in beginsel 30 dagen. De wijze van levering kan op verschillende manieren plaatsvinden en is ter keuze van Svenska Skyltcentralen AB.
6.4. Indien Svenska Skyltcentralen AB de producten niet binnen de overeengekomen termijn kan leveren, stelt zij klant daarvan in kennis. De klant kan in dat geval akkoord gaan met een nieuwe leverdatum of krijgt de mogelijkheid om de overeenkomst kosteloos te ontbinden.
6.5. Svenska Skyltcentralen AB raadt de klant aan de geleverde producten te inspecteren en de daarbij gebleken gebreken binnen bekwame tijd, bij voorkeur schriftelijk, te melden. Zie nader het Artikel omtrent garantie en conformiteit.
6.6. Zodra de te leveren producten op het opgegeven afleveradres zijn afgeleverd, gaat het risico, waar het deze producten betreft, over naar de klant. Indien uitdrukkelijk anders is afgesproken, gaat het risico al eerder over naar de klant. Als de klant besluit de producten af te halen, gaat het risico over bij overdracht van de producten.
6.7. Svenska Skyltcentralen AB is gerechtigd een soortgelijk product van soortgelijke kwaliteit te leveren zoals het bestelde product, indien het bestelde niet meer leverbaar is. De klant is dan gerechtigd de overeenkomst kosteloos te ontbinden en het product kosteloos te retourneren.


7. Herroepingsrecht
7.1. De klant heeft het recht de op afstand gesloten overeenkomst met Svenska Skyltcentralen AB binnen 14 dagen na ontvangst van het product, zonder opgave van reden, kosteloos te ontbinden. Uitgezonderd van de mogelijkheid tot ontbinden door Klant zijn: op maat gemaakte en custom made artikelen. Deze artikelen vallen buiten het retourrecht en kunnen niet worden geretourneerd.
Zakelijke klanten zijn ook vrijgesteld van het herroepingsrecht. Zakelijke klanten hebben geen herroepingsrecht, ongeacht of de producten standaard of op maat zijn gemaakt.
7.2. De termijn gaat in op de dag nadat de klant, of een vooraf door hem aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het product heeft ontvangen, of:

- als de klant in eenzelfde bestelling meerdere producten heeft besteld: de dag waarop de klant, of een door hem aangewezen derde, het laatste product heeft ontvangen;
- als de levering van een product bestaat uit verschillende leveringen of pakketten: de dag waarop de klant, of een door hem aangewezen derde, de laatste zending of het laatste onderdeel heeft ontvangen;
- bij overeenkomsten voor regelmatige levering van producten gedurende een bepaalde periode: de dag waarop de klant, of een door hem aangewezen derde, het eerste product heeft ontvangen.

7.3. Klant draagt de kosten voor het retourneren.
De verzendkosten die door Klant zijn gemaakt bij de aankoop van het product worden niet inbegrepen onder de kosten voor het retourneren en blijven voor eigen rekening van de klant.
7.4. Binnen de in lid 7.2 bedoelde herroepingstermijn zal de klant zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. De klant zal de verpakking slechts openen en het product uitsluitend gebruiken voor zover dit nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van producten na te gaan. Uitgangspunt hierbij is dat deze inspectie niet verder mag gaan dan dat Klant in een fysieke winkel zou kunnen. Het product dient in de originele verpakking geretourneerd te worden.
7.5. Klant is alleen aansprakelijk voor waardevermindering van het product die het gevolg is van een manier van omgaan met het product die verder gaat dan toegestaan in het vorige lid.
7.6. De Klant kan de Overeenkomst opzeggen overeenkomstig de in punt 7.2 van dit artikel vastgestelde termijn door een e-mail te sturen naar info@signonline.be. De klant heeft 14 dagen de tijd om het product terug te sturen.

De producten moeten naar het volgende adres worden gestuurd.
Svenska Skyltcentralen AB
SignOnline.be
C/O Mailboxes
Torsgatan 2
SE-111 23 Stockholm
Zweden

7.8. Reeds door de klant (vooruit) betaalde bedragen zullen zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding van de overeenkomst worden terugbetaald aan de klant op dezelfde wijze als dat de klant de bestelling heeft betaald.


8. Klachtenprocedure
8.1. Indien Klant een klacht heeft over een product en/of over andere aspecten van de dienstverlening van Svenska Skyltcentralen AB, dan dient hij bij Svenska Skyltcentralen AB per e-mail een klacht in te dienen. Zie de contactgegevens onder aan de Algemene Voorwaarden.
8.2. Svenska Skyltcentralen AB geeft Klant zo spoedig mogelijk, maar in ieder geval binnen 3 dagen na ontvangst van de klacht, een reactie op zijn klacht. Indien het nog niet mogelijk is een inhoudelijke of definitieve reactie te geven, dan zal Svenska Skyltcentralen AB binnen 3 dagen na de ontvangst van de klacht, de klacht bevestigen en een indicatie geven van de termijn waarbinnen zij verwacht een inhoudelijke of definitieve reactie te geven op de klacht van de klant.
8.3. Klant die niet handelt in de uitoefening van zijn beroep of bedrijf kan ook een klacht indienen via het Europese geschillenbeslechtingsplatform, te bereiken via http://ec.europa.eu/odr/.


9. Persoonsgegevens
9.1. Svenska Skyltcentralen AB verwerkt de persoonsgegevens van de klant conform privacy statement. Deze is hier te vinden: www.signonline.be/pages/privacybeleid


10. Overigen
10.1. Op de overeenkomst is Nederlands recht van toepassing.
10.2. Voor zover door regels van dwingend recht niet anders wordt voorgeschreven, zullen alle geschillen die mochten ontstaan naar aanleiding van de overeenkomst worden voorgelegd aan de bevoegde rechter in het arrondissement in het land waar klant gevestigd is, of Zweden, waar Svenska Skyltcentralen AB is gevestigd.
10.3. Indien een bepaling in deze Algemene Voorwaarden nietig blijkt te zijn, tast dit niet de geldigheid van de gehele Algemene Voorwaarden aan. Partijen zullen in dat geval ter vervanging (een) nieuwe bepaling(en) vaststellen, waarmee zoveel als rechtens mogelijk is aan de bedoeling van de oorspronkelijke bepaling gestalte wordt gegeven.
10.4. Onder “schriftelijk" wordt in deze Algemene Voorwaarden ook communicatie per e-mail verstaan, mits de identiteit van de afzender en de integriteit van de e-mail voldoende vaststaat.

De aankoopvoorwaarden zijn voor het laatst bijgewerkt op 2022-09-09.