HET PRIVACYBELEID VAN signonline.be
Wij beschermen je privacy en vinden het belangrijk dat je weet wat er van toepassing is.
Dit privacybeleid is van toepassing wanneer wij (SignOnline International, bedrijfsnr. 556873-3462) diensten en producten leveren in verband met je aankoop, bij contact met onze klantenservice en overig contact met ons, en als je onze website bezoekt.

1. Wat zijn persoonsgegevens?
Persoonsgegevens zijn alle informatie die op enige wijze gebruikt kunnen worden om een natuurlijk persoon te identificeren. Bijvoorbeeld naam, foto’s, IP-nummer en meer, als deze gebruikt kunnen worden om een natuurlijk persoon te identificeren.

De verwerking van persoonsgegevens – alles wat er gebeurt met persoonsgegevens (verzameling, updates, etc.).

2. Welke persoonsgegevens verzamelt signonline.be en waarom?
2.1 In het klantenregister (Gedurende zeven jaar volgens de Boekhoudwet)
- Naam, adres, BSN-nummer, organisatienummer, telefoonnummer en e-mailadres
- Geografische informatie
- IP-adres, informatie over apparaat, inloggegevens
- Bestellijst
- Eventuele opmerkingen kunnen persoonsgegevens bevatten

2.2 In het Bestelregister (Gedurende zeven jaar volgens de Boekhoudplicht)
- Klantnummer
- Naam, adres, telefoonnummer en e-mailadres (merk op dat ook het afleveradres en het factuuradres hier kunnen worden opgeslagen)
- Geografische informatie
- IP-adres, informatie over het apparaat
- Betaalreferentie
- Gekochte producten
- Eventuele opmerkingen kunnen persoonsgegevens bevatten

2.3 Wij verzamelen alleen persoonsgegevens die nodig zijn om onze belofte aan jou als klant na te komen en om onze diensten en aanbiedingen te leveren, zoals het ontvangen en verwerken van je bestelling en het leveren van de producten aan jou op een vertrouwelijke manier.
Wettelijke basis: De overeenkomst tussen jou als klant en signonline.be die voortvloeit uit een voltooide aankoop.

2.4 Om je een persoonlijke ervaring van onze producten en diensten te kunnen leveren (bijvoorbeeld productaanbevelingen voor accessoires bij producten die je hebt bekeken).
Wettelijke basis: Belangenafweging.

2.5 Om het makkelijker voor je te maken om onze webshop te gebruiken (bijvoorbeeld door je favorieten te verzamelen, of je te herinneren aan vergeten/achtergelaten digitale winkelmandjes).
Wettelijke basis: Belangenafweging.

2.6 Om vragen over je bestelling te kunnen opzoeken en beantwoorden, gegevens te corrigeren of andere vragen over je bestelling te kunnen beantwoorden wanneer je contact hebt met onze klantenservice.
Wettelijke basis: De overeenkomst tussen jou als klant en signonline.be die voortvloeit uit een voltooide aankoop.

2.7 Om nieuwsbrieven met informatie en aanbiedingen naar je te kunnen versturen, als je actief aangegeven hebt dat je de nieuwsbrief wilt ontvangen.
Wettelijke basis: Toestemming.

Je hebt altijd het recht om te weten welke gegevens we van je bewaren en om deze te laten verwijderen (als er geen wettelijke redenen zijn waarom we deze moeten bewaren, zoals de Boekhoudplicht).

3. Hoe lang worden je persoonsgegevens bewaard?
We bewaren je persoonsgegevens zo lang als nodig is voor het doeleinde waarvoor we ze bewaren, of zo lang als de garantie geldig is, maar nooit langer dan nodig is om onze verplichtingen aan jou te kunnen nakomen.

4. Wie heeft er toegang tot jouw gegevens?
Naast signonline.be hebben de volgende bedrijven toegang tot jouw informatie:
- De leverancier van onze webshop (Shopify).
- Het bedrijf dat jouw betaling verwerkt (Shopify Payments).
- Het transportbedrijf dat de producten aan je levert (DHL).
- Het bedrijf dat informatie verzamelt over de producten waar je op hebt geklikt, zodat we je aanbevelingen kunnen tonen van gelijksoortige of aanvullende producten die interessant voor je kunnen zijn (Nosto).
- De dienst die we gebruiken om nieuwsbrieven naar je te versturen, indien je actief hebt aangegeven dat je deze wilt ontvangen (Mailchimp).
We lenen of verkopen je persoonsgegevens nooit aan andere bedrijven of particulieren, en je hebt altijd het recht om te weten welke bedrijven naast signonline.be je persoonsgegevens verwerken (bijvoorbeeld welke transportbedrijven).
We kunnen je persoonsgegevens doorgeven aan andere partijen als dat nodig is om te voldoen aan de geldende wet- of regelgeving, om onze juridische belangen te beschermen, en om fraude en andere beveiligings- en technische problemen op te sporen, te voorkomen of te signaleren.

5. Jouw rechten:
- Een uittreksel ontvangen
- Je gegevens laten corrigeren als deze niet kloppen
- Je gegevens laten verwijderen
- Het recht op gegevensoverdraagbaarheid (een uittreksel van je gegevens zodat je deze door kunt geven).
- Het recht om bezwaar te maken teven de verwerking van je gegevens op basis van een belangenafweging of legitiem belang.
- Je kunt je toestemming voor de verwerking van persoonsgegevens intrekken, indien je eerder actief toestemming hebt gegeven (bijvoorbeeld de nieuwsbrief).
- Het recht om eventuele klachten over de verwerking van je persoonsgegevens aan te melden bij de Zweedse autoriteit voor gegevensbescherming.

6. Hoe beschermen we je gegevens?
De systemen die we gebruiken om je persoonsgegevens te verwerken, zijn voorzien van alle speciale maatregelen om je informatie te beschermen tegen illegale of ongeoorloofde verwerking en voldoen aan de nieuwe GDPR (AVG) wetgeving.